Hoppa till innehåll

HUR KINDERGARDEN SKAPADE OCH ANORDNADE PYNT.ONLINE

Pynt.online på flera skärmar

År: 2020

Typ av projekt: Formgivning av grafisk profil, hemsida och marknadsföring för webbshop

Taggar: formgivning, grafisk profil, marknadsföring, hemsida

Ett nytt koncept innebär också nytt material. När Pynt.Online var satt framtogs en logotyp bestående av titeln i kombination med två olika teckensnitt. En snirklig skript tillsammans med en stabil linjär. Logotypen skulle i sig kommunicera kontrasten och budskapet av en mysig hantverksmarknad på nätet ett klick från dig. Utöver en logotyp formgavs grafiska element som detta år blev en snöglob och illustrerade människor. Snögloben representerar hur vi alla under 2020 blev isolerade från varandra och större evenemang. Genom den utvecklade grafiska profilen kunde budskapet om den digital julmarknad Pynt.Online visuellt kommuniceras till allmänheten.

Kundkorgen på Pynt.Online

En julmarknad blir ingen julmarknad utan sina besökare. Nya platser och lösningar måste kommuniceras till studenter och allmänheten för att få upp ögonen för vad som komma skall. För att nå ut skapades en kampanjfilm och digitala annonser för marknadsföring av Pynt.Online. Inför öppningen av julmarknaden byggdes en hemsida fram med webshopsfunktioner. Pynt.Online’s besökare kunde bläddra igenom utbudet, klicka hem tilltalande skapelser och digitalt betala för sina nya kreationer.